»Pojdite
v pizdo materino!«
Študentje
smo otrpnili. Pa ne zaradi kletvice. V študentskih letih smo vsi, ki smo od
življenja poznali kaj več kot Ž, kletvice zaznavali kot problem zgolj zato, ker
jih nismo več zaznavali kot problem. A ko kletvico na začetku predavanja izreče
univerzitetni profesor z vsemi možnimi znanstvenimi titulami, in to profesor
pedagoškega predmeta!, vrag vzame šalo. Pa
četudi jo izreče tako prijazno in nasmejano, kot jo je rekel takrat.
»Po-jdi-te
v piz-do ma-terino?« je profesor še enkrat sladkobno izgovoril kletvico. Le da
tokrat s poudarkom in ritmično, kot bi nam v heksametru deklamiral Iliado. » No,
kako bi se odzvali v razredu, če bi vam kaj takega zabrusil učenec? Kaj bi porekli?«
se je sladko nasmehnil in si obliznil ustnice.
A
igra vlog, smo si oddahnili. »On kao učenec, mi kao učitelji. Okej,« smo si potihoma
rekli, »zdaj je jasno, kaj hoče. Pedagoški izziv!« A čeprav smo si oddahnili, smo
ostali tiho. Nismo bili več naivni. Že nekajkrat nam je ponudil pedagoški »izziv«
in vsakokrat se je pokazalo, da sta na voljo le dve poti, kako ohraniti njegovo
dobro voljo.
- - Navesti je bilo treba kakšen citat iz
njegovih znanstvenih člankov. Če je bil povezan s temo, toliko bolje.
- - Če citata ni bilo pri roki, smo morali
odgovor oblikovati tako, kot da profesorja citiramo. Tudi v tem primeru je bilo
dobro, če je bil izmišljen citat povezan s temo.
Najbolje
pa je bilo profesorju prepustiti, da se še nekaj časa naslaja nad našo tišino,
nato pa jo zmagovalno preseka s kakšnim od svojih citatov. Tega bi si seveda hitro
zapisali, dodali klicaj ali dva in podčrtali z rdečo. To bi bilo to. Škrat v
meni me je sicer silil, da bi mu v knjižni ljubljanščini glasno zabrusil »Pe-jt
u piz-do ma-trno!« V heksametru. Nato pa nedolžnimi »očkami« opazoval
profesorjev odziv in si podrobno zapisal, kako mora reagirati učitelj, če želi
pravilno, tj. sočutno in hkrati neizprosno, postaviti meje verbalnemu nasilju. Dodal
bi klicaj ali dva in vse podčrtal z rdečo.
Tega
seveda nisem storil. Škrata v sebi sem na hitro utišal. Profesorja z njegovim
sladkobnim govorjenjem sem tedaj imel za živo upodobitev t. i. efekta nerazredčenega
sirupa, o katerem nam je leto poprej na socialni psihologiji predaval dr. Rus:
ljudje, katerih govorica je tako sladka kot nerazredčen sirup, naj bi v sebi z
vso silo tlačili agresijo, s katero se ne morejo soočiti. Ta agresija se menda na
inverzen način manifestira kot hiperglikemična verbalna sladkoba. Morda sem mu
delal krivico, a takrat vsekakor nisem bil pripravljen preverjati, ali moja
teza o nerazredčenem sirupu drži. »Ne
diraj lava dok spava« pravi modri pregovor naših sosedov. Raje sem ostal
preračunljivo tiho, in ko je pretekla zadovoljiva količina naše tišine, odposlušal
profesorjev monološki odgovor.
Kaj
je povedal? Ne vem, pozabil. Profesor je vprašanje zaključil s tako gosto besedno
meglo, da sem se v njej povsem izgubil, še preden je končal. Ali to pomeni, da
se takrat nisem ničesar naučil? Če bi me vprašali takrat, bi pritrdil. In vzvišeno
potarnal, da ve profesor o poučevanju toliko, kot nogometni selektorji o
nogometu. Tako bi rekel takrat, ko sem bil še pedagoški mlečnozobec in sem
verjel, da v pedagogiki obstajajo dokončni odgovori. Danes, ko me učiteljske izkušnje vse bolj silijo
v to, da vem vse manj, bi rekel, da sem se! Veliko! In to na najboljši način –
vprašanje se je zažrlo vame kot osmi potnik in me muči do današnjih dni. Kako
reagirati (na nasilje) v razredu? Včasih se mi sicer še vedno dozdeva, da poznam
odgovor. Ni univerzalen, služi predvsem meni, a če bi me študentje vprašali,
kako se odzvati v takih primerih, bi metaforično odgovoril, naj dobro počistijo
svoje čustveno minsko polje. Si prisluhnejo in ugotovijo, kje v sebi skrivajo neozaveščene
čustvene bolečine. Pri tem nimajo kaj dosti izbire: če tega ne bodo storili
sami, bodo to slejkoprej storili učenci. Ti z nezmotljivo intuitivnostjo
ugotovijo, kjer učitelja najbolj »boli«. In tja tudi sprožijo puščice takoj, ko
se ponudi priložnost. S tega vidika ni težko odgovoriti na naslovno vprašanje, kdo
so (najboljši) učiteljevi učitelji – učenci. Učitelj ne bo imel nikoli več tako
dobrih detektorjev lastnih šibkosti, kot so prav učenci – še preden bo prvič
dobro prestopil šolski prag, ga bodo na hitro poskenirali in na nezavedni ravni
vedeli o njem več, kot bi bil sam pripravljen priznati na psihoterapiji. Z
nelagodnostjo se spominjam, kako smo v osnovni šoli z lahkoto spravljali v bes
vse učitelje, ki so verjeli, da so lahko (dobri) učitelji, ne da bi se jim bilo
treba vsaj spogledati z lastnimi bolečinami. V srednji šoli so nas lahko
utišali z zahtevnimi testi (pri nekaterih srednješolskih učiteljih se mi je
včasih zazdelo, da je število popravnih izpitov v sorazmerju z njihovo notranjo
negotovostjo), v osnovni pa smo nekatere spravili na rob živčnega zloma. Še
danes se živo spominjam drznega sošolca, ki je učitelja glasbene vzgoje sredi
ure glasno vprašal, ali doma tepe otroke. Nesrečni učitelj, ki je takrat pisal
na tablo, se je sunkovito obrnil in uperil prst pri nam: »Kdo je to rekel? Kdo
je to rekel!!!« Pretresen je hodil po razredu in nas stresal za ramena. Seveda
smo molčali kot ribe. Ko zadeneš v črno, ne črhneš.
Pot
(dobrega) učitelja vodi v razred prek njegovega čustvenega minskega polja. Ne
poskuša ga obiti, saj se zaveda, da ni vprašanje, ali se čustvenega »minskega
polja« lotiti ali ne. Vprašanje je le, ali bomo to storili on ali učenci.
Priporočam prvo: če bomo čustvene mine pravočasno deaktivirali ali vsaj
spoznali, kje ležijo, bomo provokacije tipa »pojdi v pm« pričakali
pripravljeni. Kar ne pomeni, da nam bo lahko. Ali da nam ne bo spodrsnilo, še
posebej, če nas bodo ujeli na levi nogi. A omogočili si bomo, da v verbalnih
napadih ne bomo več videli zgolj agresije ali nespoštovanja, temveč tudi
iskanje pristnega človeškega stika. Sicer na zelo nesrečen in neroden način, ki
pa nas ne sme toliko premotiti, da bi spregledali, kako v ozadju leži temeljna
človeška potreba po vzpostavitvi stika. Če to prepoznamo in stik dovolimo, jih
naučimo »kléti« na precej bolj sprejemljive načine. To bi bil moj odgovor, če
bi me kdaj študentje vprašali, kako reagirati na kletvice – toda prepričan sem,
da bi ga moji študenti pozabili, še preden bi končal z razlago. Tako se to
vrti.
A
to vem zdaj. Na začetku študijske poti pa sem, nesrečnik!, verjel, da bom v
učilnici tako kot v Windowsih – če bo nevarno, bom lahko preklopil na »safe
mode«. Odgovorov na (travmatična) pedagoška vprašanja pa ni mogoče vselej
pridobiti na varen način. Niti ne v učilnici. Kje! Včasih sem jih pridobil celo
na mestih, za katera bi bil kot študent prepričan, da nikoli ne bi smela dobiti
mesta v spodobni učiteljski biografiji. Recimo v Miški, ljubljanski
trgovinici, ki je v devetdesetih delovala na začetku Streliške ulice. Kako bi
jo opisal? Lahko bi zapisal, da je bila tedaj precej znana, a to bi bil zelo pust opis. Miška ni bil znana: med
mladimi je slovela, med bližnjimi
prebivalci pa je bila razvpita (znana je bila samo tistim, ki še nikoli
niso slišali zanjo). A naj je bila znana, razvpita ali slovita, vse je izviralo
iz istega razloga: njena vrata so bila odprta 24 ur, s čimer je številnim ponočnjakom
omogočala neprekinjen dostop do cenenega alkohola. Artikel, zaradi katerega je slovela med mladimi in bila razvpita med okoliškimi prebivalci. Tudi
zato je izraz trgovina za Miško preambiciozen
in po nepotrebnem dviguje letvico pričakovanj – še povojne socialistične
trgovine bi ob sivi ponudbi Miške žarele kot BTC v predbožičnem času. Precej bližje
realnosti je ljudsko poimenovanje štacuna, ki pa je v tem primeru še vedno
precej velik evfemizem (olepševalnica). No, v nečem je bila drugačna od povojnih
socialističnih štacun: njene enopomenske police kupcev niso motile. Nasprotno: ob
večerih se je vrsta za blagajno pogosto začela viti že na Streliški. Še te
enoličnosti pa so se hoteli znebiti stanovalci sosednjih stolpnic. Miškine
stalne stranke se namreč niso želeli preveč oddaljiti od svojega vira oskrbe,
zato so Dioniza častile kar v bližnjem parku. Razjarjeni stanovalci, ki so jim
nočni mir kalili OH-pogovori, vzkliki in zabavljanja, so ponočnjake skušali
pregnati z jajci. Metali so jih z oken in upali, da jih jajčna kanonada
prežene. Ne vem, ali je bilo ta metoda učinkovita, toda jajca so bila zaradi
tega verjetno edini artikel, ki so ga v Miški
prodali poleg alkohola. Le da se je alkohol prodajal predvsem ponoči, jajca pa podnevi.
Sam
sodim v tisto skupino, ki jim je bila Miška
le znana, čeprav – priznam – sem
jajčno obstreljevanje nekoč doživel celo na lastni koži. Po uspešno končanih izpitih
v drugem letniku sem nekega vročega petka s prijatelji zavil do Miške, kjer smo kupili liter ali dva nočnega
artikla. Šli smo v park, da posedimo in prežvečimo vsakdan. Ne za dolgo. Prvo
jajce je s kakšnega osmega nadstropja priletelo tako kot prileti prvo zrno
toče. Samotno in daleč. Po kratkem premoru so začela padati jajca vse bližje in
na gosto, tako da smo jadrno pobrali šila in kopita, če nismo hoteli postati
omlete.
Težko
bi tak kraj uvrstili v kovačnico pedagoškega kadra, kajne? Popolnoma bi se
strinjal s tem, če ne bi nikoli začel učiti. Toda tisto poletje sem na oglasni deska
oddelka za slovenski jezik in književnost uzrl oglas za poučevanje na srednji
trgovski šoli. Prijavil sem se. In bil sprejet.
O
Goranu, dijaku drugega letnika triletnega programa za prodajalce, sem slišal,
še preden sem vstopil v razred. Bil je znan po svojem vedenju. Pardon, ni bil
znan: med dijaki je zaradi tega slovel, med učitelji pa je bil razvpit. Mladega učitelja, ki je zanosno menil, da bo
poezijo poučeval kot čisto poezijo, je že prvo uro pričakal z nasmeškom Johna
Wayna. Tega mu ne morem zameriti – upravičeno se je lahko nadejal, da bo
pedagoški idealizem mladega učitelja, kombiniran z nedotaknjenim »minskim
poljem«, neusahljiv vir zabave. In ne samo nadejal. Za to je bil pripravljen
tudi kaj storiti. Ni klel – za to je bil prebister. A je uro za uro smešil vse
moje poskuse, da bi poezijo poučeval kot »čisto poezijo«. Že na koncu prve
konference sem bil z živci na koncu.
»Pojdimo
še skozi ključna vprašanja,« sem začel s ponavljanjem in utrjevanjem snovi pred
koncem ure. »Kaj je to Iliada?« Jutri bomo pisali literarni spis o antični
epiki, dobro morajo biti pripravljeni.
Goran
dvigne roko. »Prosim?«
»Iliada
se zgodi, če Homer naklada tja v tri dni!« Smeh v razredu in nagajiv Goranov
pogled.
Tudi pri naslednjem vprašanju se mu ni dalo
izogniti.
»Kaj
je to homersko vprašanje? Kdo bi povedal?«
Roko
dvigne Goran. Pogledam po razredu. Še kdo? Samo Goran.
»Prosim!«
»To
je, kadar neki vprašaš, pa ne rabš odgovora. Tko k' vi zdle.« Smeh v razredu.
Ostanem resen. »Aha! Misliš retorično vprašanje?«
Ne
zmede se. »Ne, homersko!«
»V
redu, to sprašujem: kaj je homersko vprašanje.«
»Sej, homersko vprašanje je
retorično! A ni tko?« je nagajivo pogleda po razredu. »A niste zadnjič rekl, da
še zmer ne vemo, a je Homer napisu Iliado in Odisejo. Torej, vprašanje brez
odgovora!«
Nisem se pustil zmesti, čeprav sem
imel zelo dobre razloge, da bi se. V zmedi bi videl bolj jasno.
»Kako se po pripovedni tehniki
ločita Iliada in Odiseja?«
»Ne ločita se. Ostane poročena do
smrti.« Smeh v razredu. Zazvoni. Dijaki vstanejo in se poženejo proti vratom.
Goran obsedi za mizo in se smehlja. Ne morem se premagati in mu poskušam
vzbuditi krivdo.
»Goran, ne vem, če si danes kaj
pomagal svojim sošolcem. To je bila zadnja ura pred spisom.«
Vstal je, si vrgel torbo na ramena
in odšel proti vratom.
»Itak, čefurji, ne razumemo mi vašga Homerja. Če'b probal' z Draženom Zečićem, bi vam bl ratal!«
Ko
sem prišel domov, sem bil v velikih dvomih, ali se je smiselno vračati v šolo.
Ideali, v katere sem verjel, so se sesuvali v prah. Prav tako avtoriteta, ki
naj bi jo imel v razredu. Res, kaj lahko učim ljudi, ki so prišli le do Dražena
Zečića? In kaj naj bi jih učil o Draženu Zečiću, dalmatinskem šlager pevcu? Kaj
naj delam z verzi, kot je Pa mi dođe da te još jednom pitam ja, ima li
nade za nas?
Takrat me je spreletelo. Ne vem, kaj. A me je. Zakaj ne bi resno vzel Goranovega
nasveta? Kaj ni v vsaki šali košček resnice? Zakaj ne bi tvegal in dal še
dodaten naslov, za katerega vem, da ga bo Goran vzel resno. Res, zakaj ne, sem
se vprašal in bíl bitko, ki ji danes lahko dam ime – prvič v svojem učiteljevanju
sem bil za svojega učitelja pripravljen sprejeti učenca. Ne znanstvenih avtoritet,
izjemnih študij, nasvetov starejših kolegov … Vse to je v tistem razredu
doživelo waterloo. Kaj lahko sploh še izgubim, če upoštevam Gorana? V trenutku,
ko sem se zavedel, da je to retorično vprašanje, sem se odločil. Naj bo tako,
kot si on predstavlja. Ne bo sicer pisal o bivanjskih problemih v pesmih
Dražena Zečiča (čeprav bi bilo tudi to mogoče). Zakaj ne bi v razredu, ki je
globoko razdeljen na »Slovence« in »čefurje«, pisali o tem? Prižgal sem
računalnik in poleg že pripravljenega naslova Primerjava
Iliade in Odiseje napisal še en naslov, ki sem si ga sposodil pri takrat
izjemno popularni Magnificovi pesmi – Kdo
je čefur.
Naslednjo
uro sem razdelil liste z naslovoma in navodili. Razred je obnemel tako, kot smo
obnemeli študentje, ko je profesor izrekel kletvico. Smrtno resen je postal
tudi Goran. Njegov obraz sem prvič uzrl brez nasmeška.
»Profesor,
ste vi resni?« me je resno vprašal.
»Upošteval
sem tvoj nasvet. Še vedno lahko pišeš tudi primerjavo med Iliado in Odisejo,«
se nisem mogel premagati, da ne bi špiknil.
Z resnim obrazom je začel pisati.
Zatopljen je pisal do konca ure. Preden je oddal naslov, me je pogledal:
»A se boste maščvou, če vam nau všeč?«
»Ne,« sem odgovoril prepričan, da
ni vsebine, ki bi me mogla tako pretresti. Njegov spis sem položil na vrh.
Takoj, ko sem končal s poukom, sem začel
s popravo.
Spis. Uh! Kaj spis? Literatura! O na
videz vsakdanjem petkovem večeru, ki ga je preživel s prijatelji v Ljubljani.
Po nekajurnem brezciljnem pohajkovanju in popivanju jih je pot zanesla do – Miške. Tam so po navadi operirali, ko jim je zmanjkalo
denarja in idej. Vsakič, torej. Nekaj časa so oprezali okrog Miške, nato pa udarili: napadli so nič
hudega slutečega fanta, ki je pravkar stopil iz trgovine. Vrstnika. Slovenca.
Razbili so ga »kot kanto«, mu vzeli vino in travo ter ga pustili ležati na tleh
... Petkov večer so nadaljevali na
zasebnem žuru v fužinskem stanovanju, kjer … Ne, ni vse za javnost, naj bo še
tako oddaljeno in anonimno. Včasih tri pike povedo več kot besede. Goran je opisal svoj boleči svet čefurja brez
rokavic. In plastike.
Goranov svet je bolj poln Homerja,
kot si je/sem si kadar koli mislil. Imel je magični dotik, ki ga premorejo le najboljši
pisatelji: prelito kri je spreminjal v črnilo. Njegova zgodba je čvrsto stala
od začetne do končne besede. Morda res ni vedel, kaj je to homersko vprašanje, a je dobro vedel, kaj je zgodba, prispodobe,
figure, dramska napetost, življenje, krivda
… Ničesar ni manjkalo: ne refleksije o etičnosti lastnih dejanj in ne raziskovanja
najbolj temnih predelov človeške duše v sklepu spisa. Ne, ime Goran mu nisem
dal po naključju. Če bi se morda rodil in rasel v drugačnih okoliščinah, bi ga
danes poznali kot vrhunskega pisatelja, kot »Gorana« pred Goranom Vojnovićem.
Vsekakor pa sem že med branjem tega spisa vedel, da v Fužinah že raste »Goran
Vojnović«, ki lahko na papir prenesel odraščanje v Fužinah.
A kaj naj storim? Kako ocenim? Bi
morda moral celo prijaviti policiji? Kaj bi to pomenilo za moj odnos z Goranom?
Kaj za Gorana? Kaj pomeni zaupanje, ki mi ga je s popolno iskrenostjo pokazal
Goran? Zakaj je pripravljen tako tvegati? Koliko sem sokriv za pretep in krajo jaz, če ga ne prijavim?
Ko sem utrujen od teh in podobnih
vprašanj odložil njegov spis, me je čakalo že naslednje presenečenje. Dijakinja
Katarina je napisala spis v cirilici. Pri slovenščini! Pravzaprav ne spis,
temveč pravo študijo o besedilih Bore Đorđevića, pevca Riblje čorbe. Odlično zapisano,
a v podnapisih je pisalo: »Boš požrl?« Ko sem odložil njen spis, me je čakalo
naslednje presenečenje … in tako naprej. Od spisa do spisa. Od mine do mine. Naj skrajšam - že tako sem dolg za te hitre čase. Tik
preden sem prehodil minsko polje, sem stopil na mino. Del mene se je sesul v
prah – tisti del, ki je verjel, da ti otroci niso prišli dlje od Dražena
Zečića. In da se od njih ne morem ničesar naučiti.
Ko sem naslednji dan vstopil v
razred, sem se zavedal, da stojim pred najtežjim pedagoškim izpitom do tedaj:
če bodo opazili le kanček moraliziranja, bom pogrnil kot sem dolg in širok. Ko
sem poklical njegovo ime, sem rekel le:
»Goran, ti veš o Homerju več, kot
si misliš. Mogoče še več kot jaz. Odlično!« Ničesar ni rekel. Spis, v katerem
je sicer mrgolelo rdeče pobarvanih napak, je ponosno odnesel v klop.
»Katarina?«
»Ja,« se je plaho oglasila.
»Nekaj najboljšega kar sem prebrala
o poeziji Bore Đorđevića. Mislim, da bi bil navdušen.«
Prišla je in vzela spis. »Kaj pa
cirilica?« je tiho vprašala.
»Poznam jo,« sem začudeno zaigral. »Ne
samo cirilica – pri starocerkveni slovanščini v prvem letniku smo se morali
naučiti tudi glagolico. Naslednjič lahko poskusiš tudi z njo.«
Vpisal sem ocene, pet dijakov sem
prosil, naj spis preberejo. Goran je prebral zadnji. Pričakovano: po njegovem
spisu je razredu nastala smrtna tišina, ki jo je k sreči prekinilo zvonjenje. Ne
po naključju.
Prvič v tem šolskem letu sem iz
razreda odšel z večjim ugledom, ko sem ga imel ob vstopu. In brez pretiravanja lahko
rečem, da je od takrat šlo z njim – sicer počasi – navzgor. Po zaslugi velikega
učitelja – Gorana. Z Draženom Zečićem me je naučil lekcije, ki jo še vedno dojemam
in se jo vedno znova učim: da lahko poučujem le tisto, kar otroci zaznavajo kot
živo in vredno poučevanja. Povedal mi je to, kar sem čez leta lahko ubesedil
med študijem psihoterapije v stavku »Če si v Chicagu, lahko kličeš le iz Chicaga.
Ne pa iz New Yorka, Bostona ali Los Angelesa«. Če hočem učiti dijake
književnost, potem moram biti tam, kjer so oni. Tam, kjer je tudi Miška – ne pa samo tam, kjer so
didaktične metode, klasična dela ali, najslabše, celo tam, kjer nam, odraslim,
zdi, da bi oni morali biti. Naše želje, kjer bi dijaki (otroci) morali biti, so
praviloma sicer izjemno dobronamerne in lepe, a popolnoma nekoristne, če tudi
naše metode, s katerimi jih želimo pripeljati na želeni cilj, niso tam, kjer so
oni. Če sem še bolj neposreden: tudi Homer in vsa visoka klasika skupaj z njim so
lahko le droga, če jih uporabimo kot sredstvo za odmik od realnosti.
Minilo je nekaj let. Poučeval se na
eni izmed mestnih gimnazij. "Čefurji" niso bili več problem. Miška ni bila ne znana ne razvpita:
preprosto je ni bilo več. Po Ljubljani so bile odprte druge »noč in dan«
trgovine, a težko bi za katero rekel, da je znana.
Znane niso bile niti med tistimi, ki so jih poznali, kaj šele, da bi slovele
ali bile razvpite. Le petkovi večeri so si ostajali podobni kot Union in Laško.
Nekega večera, ko se je petek že prevešal v nedeljo, sem se vračal v svojo
najemniško sobo na robu Ljubljane. Poln utrujenega miru: s prijatelji sem
poslušal dobro glasbo, popil nekaj piv in razdiral neumne, da da bi se počutil
bolj pametno. S kolesom sem drvel po Zaloški, ko sem se na robu Fužin
»spomnil«, da sem lačen. Zavil sem med bloke in vstopil v 24-urno trgovino.
Avtomatično sem s police za časopis pograbil sobotni izvod Dela in ga položil na blagajniški pult.
»Dober
večer! Kar tisti kos prosim,« sem z roko pokazal na četrt bele štruce, ki je
samevala na polici. Mladi prodajalec je vzel kos kruha, ga zavil v papir.
»Profesor
Vah, a niste vi? Za slovo pa to?«
Dvignil
sem pogled in ga pogledal v oči. Goran! V trenutku sem ga prepoznal. Obstal sem
v tišini, ki ne prenese besed in hkrati zahteva, da
nekaj rečemo. Sekunde so tekle. Nenadoma sem pokimal, se obrnil na prazno
dvorišče in se mu spet zazrl v oči.
»A
ne, da tukaj zunaj nikoli nikogar ne pretepejo, odkar si ti tu?«
Nasmehnil
se je. »Ne, n'benga!«
Spet sem pogledal ven. Ganjen. Nihče me v tistem trenutku ne bi mogel prepričati, da to ni
zaradi tistega davnega spisa, v katerem je lahko napisal, kaj se je zgodilo
pred Miško. Dvignil sem roko v
pozdrav, zapustil trgovino in se odpeljal. Ko sem stopil v svojo podnajemniško
sobico, sem se zavedel, da sem kruh in Delo pozabil v trgovini.
Zaklel
sem in šel spat.
Dan učiteljev, 5. oktober 2019
Dan učiteljev, 5. oktober 2019
Krasno, hvala.
OdgovoriIzbrišiGloboko spoštovanje ob taki iskrenosti...zame ste velik človek in velik učitelj od prvega srečanja naprej...hvaležna sem, da vas poznam...vse dobro vam želim pri nadalnjih raziskovanjih globin življenja...srečno
OdgovoriIzbrišiNo, nisem želela biti neznana, gornje sem napisala Karmen Plut
OdgovoriIzbrišiSuper!
OdgovoriIzbrišiHvala. Bogato, globoko, za dušo, do solz.
OdgovoriIzbrišiKleeemen, živijo sošolec. Ti takrat na trgovski, jaz pa na avtomehanični. Napisal si "mojo" zgodbo. Le da sem jaz te "čefurje" naučila sklanjati na samostalnikih vagina in penis. Ker so se iz "mati in hči" delali norca. Neprecenljivih didaktičnih izkušenj so me naučili ravno čefurji. Lp, Jasna
OdgovoriIzbrišiSaj sploh nimam besed. Prebrala vsako piko, smejala na glas in jokala. Ne samo, da si iskren in globok, tudi pišeš genialno. Kapo dol in hvala. Upam, da si upaš postati učitelj učiteljem. Poklon, Špelca Morojna
OdgovoriIzbrišiTo bi morali prebrati vsi učitelji. Ganjen.
OdgovoriIzbrišiKo ti dijak reče "jebem ti m..." mu daš telefonsko, ki jo išče in mu namigneš, naj jo pokliče če ima jajca. Nikoli več ne bo tega rekel. Preverjeno! Drugače pa je poleg vseh žalostnih zgodb tudi veliko veselih. Kar pa se tiče avtoritete učiteljev, nam jo bolj kot dijaki rušijo tisti malo starejši...
OdgovoriIzbrišiŠe nekaj. Učim matematiko, ne slovenščine, čeprav tudi včasih.
Izbrišiče bi me kdaj učili, bi bili zame najboljši učitelj. Ne toliko slovenščine, temveč življenja in odnosov. Hvala!
OdgovoriIzbrišiWAW mmmmmmm NAj bo takih ljudi vse več...na vseh področjih, ne le v šoli ! Vsa čast in globok poklon, Klemen !
OdgovoriIzbrišiKot učitelj ti čestitam, približal si se-si ustvaril zaupanje ter spoštovanje po srčni plati.
OdgovoriIzbrišiMateja
IzbrišiČudovita vsebina, čudovit jezik, hvala.
OdgovoriIzbrišiUau, tole je pa najboljši tekst, kar sem jih kdaj prebrala izpod učiteljsko-profesorskega peresa! Resno - najboljši ever! Mislim, da bi ga moral prebrat čisto vsak, ki dela v kakšni šoli. In ko bi bilo vsaj nalezljivo! ;-)
OdgovoriIzbrišiVsebina, slog, namen, ton, humor, dramatičnost, drža ... pa celo literarna vrednost! - vse štima. Pa meni so mdr. tudi solze navrle in to parkrat.
Svaka čast, moj poklon!
Pozdravljen. Se že širi ;)
OdgovoriIzbrišiHvala ;)
Še ščepec ritma-tempo giusto- da naučeno ne zdrvi prehitro mimo...
Poklon s hribčka blizu sonca ;)
U. P.